Teknoloji

Audi’nin eski CEO’su dizel skandalıyla ilgili suçunu kabul etti

Dizel skandalı soruşturması kapsamında Münih Bölge Mahkemesi’nde yargılanan Stadler, Avrupa’da manipüle edilmiş egzoz sistemli dizel motorlu araç sattığını itiraf etti. Stadler, bugün Münih Bölge Mahkemesinde savunma avukatı tarafından okunan ifadeye. “Evet”söyleyerek “yanlış yaptı”itiraf etti.

Mahkeme daha önce, 60 yaşındaki Stadler’in dizel skandalıyla ilgili kapsamlı bir itirafta bulunması ve 1,1 milyon avro ödemesi halinde ertelenmiş hapis cezasıyla karşı karşıya kalacağını açıklamıştı. Dizel skandalı soruşturmalarını yürüten Münih Savcılığı bunu kabul etti.

Eylül 2020’den beri devam eden davada Stadler dizel skandalında masumiyetini savundu. Dava, Mart 2023’te mahkemenin Stadler’in itiraf etmemesi halinde hapis cezasına çarptırılacağını açıkça belirtmesiyle doruk noktasına ulaştı.

Aynı zamanda VW Cluster Yönetim Kurulu üyesi olan Stadler, bu ayın başlarında itiraf edeceğini açıklamıştı. Stadler, dizel skandalında ihmalden kaynaklanan bir dolandırıcılık iddiasını mahkemede kabul eden ilk Volkswagen Kümesi Yönetim Kurulu Üyesi oldu.

Eski Audi Motor Geliştirme Sorumlusu Wolfgang Hatz ve iki kıdemli mühendis daha önce yasa dışı yazılım kullandıklarını itiraf ederken, Münih Savcılığı 2 yöneticinin Avrupa’da egzoz sistemi yasa dışı yazılımlarla manipüle edilen dizel motorlu araç sattığını iddia etmişti. Savcılık, Stadler’ı Eylül 2015’ten bu yana iddia edilen manipülasyondan haberdar olmasına rağmen Audi ve Volkswagen otomobillerinin satışını durdurmamakla suçladı.

Stadler, dizel skandalı soruşturması nedeniyle 2018 yılında Volkswagen tarafından görevinden uzaklaştırılmıştı.

ABD Çevre Koruma Ajansı, Eylül 2015’te Volkswagen’in emisyon testlerini manipüle ettiğini ve şirketin dizel araçlarının çevreyi normalden 40 kat daha fazla kirlettiğini duyurdu.

Dünya çapında yaklaşık 11 milyon dizel motorlu aracın emisyon testlerinde aldatıcı yazılımların kullanıldığını kabul eden Volkswagen, ABD mahkemesi tarafından ağır para cezasına çarptırıldı. Dizel skandalı, Alman kamuoyunda ülkenin otomobil üretim üssü imajını baltaladığı için geniş çapta eleştirildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu